Ahmadinejad is not Iran's President - احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیست - Ahmadinejad n'est pas le Président de l'Iran - Ahmadinejad is niet de president van Iran - Ahmadinedschad ist nicht der iranische Präsident - Ahmadinejad non è il Presidente dell'Iran - Ахмадинежад не президент Ирана - وأحمدي نجاد ليس الرئيس الايراني - 内贾德不是伊朗总统 - अहमदीनेजाद ने ईरान के राष्ट्रपति नहीं है - אחמדינג 'אד הוא לא נשיא איראן - Ahmadinejad bukan Presiden Iran - アハマディネジャドイラン大統領されていません - Ahmadinejad ไม่อิหร่านของประธานาธิบดี - Ахмадінежад не президент Ірану - 아마 디 네 자드이란 대통령이되지 않습니다 - Ahmedinejad İran Cumhurbaşkanı değildir - Ahmadinejad is nie Iran se president - Ахмадинеджад не е Иранският президент - Ahmadinejad ay hindi Iran's Pangulo - Ahmedinedžad nije Iran's President - Ahmadinejad ei ole Iranin presidentin - Ahmadineyad non é o presidente do Irán

سرمایه ، لیدا ایاز: فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: «در راهپیمایی 13 آبان جنبش سبز و هر جنبش دیگری می تواند شرکت کند و فریاد بزند، شعار بدهد و اعتراض کند. ما با جنبش هایی که در چارچوب قانون عمل کنند کاری نداریم. اما اگر این اعتراضات به آشوب و اغتشاش کشیده شود نیروی انتظامی برخورد می کند.» سردار اسماعیل احمدی مقدم روز گذشته در حاشیه دیدار مردمی در ساختمان پلیس 197 و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال «سرمایه» درباره موضع نیروی انتظامی پیرامون احتمال حضور جنبش سبز در راهپیمایی 13 آبان گفت : «13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و طبیعی است حرکت های خودجوش در آن شرکت کنند از جمله تشکیلات دانشجویی. برای روز قدس و فوتبال همه نگران بودند اما اتفاق خاصی نیفتاد. البته بعد از بازی فوتبال نزدیک به چهل نفر تلاش کردند شعار بدهند که نشد بنابراین روز 13 آبان هم مشکلی نخواهیم داشت. همچنان اعلام می کنیم با هر گروهی که تلاش کند به هر نوع فعالیتی رنگ سیاست بزند مقابله خواهد شد.» وی در این نشست همچنین از منفک کردن سالانه دو هزار نیروی انتظامی در جریان سرپیچی از فرامین و ارتکاب جرائم نابخشودنی از تشکیلات نیروی انتظامی خبر داد و گفت: «سال گذشته هزار و 500 نفر از نیروی انتظامی منفک شدند و 30 درصد این افراد نیز به علت جرائم یا تخلفات مختلف اخراج شده اند. براساس گزارش دادسرای ویژه نیروهای مسلح در سال جاری جرائم کارکنان ناجا در این دادسرا 11 درصد کاهش یافته است.»
احمدی مقدم نصب 400 دوربین مداربسته در مناطق جرم خیز تهران را در راستای الگوبرداری از کشور انگلستان برای تحت کنترل در آوردن زندگی مردم رد کرد و گفت: «هر اقدامی در این زمینه در چارچوب مقررات است و دعوایی بر سر این موضوع بین دولت و نیروی انتظامی وجود ندارد و نیروی انتظامی در این زمینه تابع دستورات شورای امنیت ملی است. پلیس از این دوربین ها استفاده چند منظوره خواهد داشت، به طور مثال از یک دوربین برای پوشش امنیتی، انتظامی و ترافیکی استفاده می شود.»وی همچنین رویکرد طرح های امنیت اخلاقی و گشت ارشاد را در زمینه جریانات فساد اخلاقی شدید و در زمینه برخورد های موردی گشت ارشاد، رویکردی نرم عنوان کرد.
تجاوزی در کهریزک صورت نگرفت
احمدی مقدم همچنین در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در شهرک آزمایش با اشاره به موفقیت های پلیس در برنامه چهارم توسعه گفت: «نیروی انتظامی مظهر اجرای نظم و قانون در جامعه است، سازمانی که ما در آن دستور بدهیم ولی در مسیر معلوم نشود که دستور ما چه می شود، شایستگی لازم را برای برقراری نظم در جامعه نخواهد داشت.»
احمدی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه مقصودم از این اظهارات تنها موضوع کهریزک نیست، گفت: «متاسفانه بعضی ها فکر می کنند ما دنبال کوچک کردن مسائل هستیم، در صورتی که وقایعی مثل کهریزک خیلی مهم و خیلی بد بود و بار ناجا در این خصوص سنگین است. اما اثبات شده است هرگز تجاوزی در کهریزک صورت نگرفته، تنها تخلف صورت گرفته است.»
فرهنگ سازی در نیروی انتظامی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است
احمدی مقدم در واکنش به اعتراض یکی از خبرنگاران نسبت به برخورد ماموران حراست نیروی انتظامی با وی افزود: «متاسفانه یکی از مشکلات ما در نیروی انتظامی فرهنگ سازی است که بخشی از آن به اقتضائات سازمانی، بخشی رفتاری و بخشی از آن ریشه ای است. امروز در پایان پنج سال خدمتم اگر می توانستم برنامه ای را دنبال کنم، رفتار کارکنان نیروی انتظامی را اصلاح می کردم. در این زمینه پیشرفت هایی داشتیم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.» وی در رابطه با مطرح شدن موضوع جنگ نرم در کشور اظهار داشت: «عوامل خارجی با بزرگنمایی اشکالات کوچک به قصد ایجاد موج های بی نظمی با ابزار اینترنت و ماهواره قصد برهم زدن امنیت عمومی کشور را دارند که خوشبختانه مردم در این رابطه آگاه هستند.» فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره برنامه امحای 300 تن مواد مخدر در تهران اظهار داشت: «این برنامه منوط به اجازه نماینده دادستان است و تا زمانی که وی دستور نداده باشد این برنامه به تعویق خواهد افتاد.»
کاهش کشته های تصادفات
وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری حدود 700 نفر در تصادفات رانندگی کمتر کشته شدند، گفت: «تلفات پنج ماهه تصادفات در کشور معادل تلفات تصادفات در سال 81 بود این در حالی است که از آن زمان تاکنون تعداد خودروها 5/2 برابر شده است.»وی پیش بینی کرد تا پایان سال جاری شمار کشته های تصادفات رانندگی نسبت به سال گذشته حدود دو هزار نفر کاهش یابد.
کشف روزانه دو تن مواد مخدر در کشور
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: «در برنامه چهارم توسعه 300 میلیارد تومان در مرزهای شرقی هزینه شده، تعداد نیروهای مرزبانی سه برابر شده و تجهیزات و راه های مرزی توسعه یافته است. در شش ماهه نخست امسال، 306 تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشف شد که این میزان معادل حدود 500 تن مواد مخدر بر پایه تریاک است. بدین ترتیب باید گفت روزانه حدود دو تن مواد مخدر در کشور کشف می شود.» وی به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه امنیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: «امسال شمار دستگیرشدگان اراذل و اوباش حدود 66 درصد، قتل هفت درصد، آدم ربایی و گروگانگیری 12 درصد و باندهای فساد اجتماعی 10 درصد کاهش داشته است. »
گشت های ارشاد تعطیل نشده اند
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بازگشت دوباره گشت های ارشاد گفت: «باید بگوییم شرایط بسیار بهتر شده و شاید دیگر نیازی نیست به صورت قبل این گشت ها فعالیت کنند.»وی با بیان اینکه گشت های ارشاد تعطیل نشده اند که فعالیتشان مجدد آغاز شود، گفت: «خط مشی ناجا در این خصوص اصلاح و هدفمندتر شده و به سمت باندهای فساد رفته است و روش های نامحسوس و فرهنگی در طرح گشت ارشاد دنبال می شود و به مبارزه هدفمند برای مقابله با باندهای فساد پیش رفته ایم.»


0 نظر ثبت شده:

ارسال یک نظر

ارسال به بالاترین Balatarin ارسال به دنباله Donbaleh ارسال به فیس بوک

سایر اخبار را در اینجا بخوانید