Ahmadinejad is not Iran's President - احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیست - Ahmadinejad n'est pas le Président de l'Iran - Ahmadinejad is niet de president van Iran - Ahmadinedschad ist nicht der iranische Präsident - Ahmadinejad non è il Presidente dell'Iran - Ахмадинежад не президент Ирана - وأحمدي نجاد ليس الرئيس الايراني - 内贾德不是伊朗总统 - अहमदीनेजाद ने ईरान के राष्ट्रपति नहीं है - אחמדינג 'אד הוא לא נשיא איראן - Ahmadinejad bukan Presiden Iran - アハマディネジャドイラン大統領されていません - Ahmadinejad ไม่อิหร่านของประธานาธิบดี - Ахмадінежад не президент Ірану - 아마 디 네 자드이란 대통령이되지 않습니다 - Ahmedinejad İran Cumhurbaşkanı değildir - Ahmadinejad is nie Iran se president - Ахмадинеджад не е Иранският президент - Ahmadinejad ay hindi Iran's Pangulo - Ahmedinedžad nije Iran's President - Ahmadinejad ei ole Iranin presidentin - Ahmadineyad non é o presidente do Irán
۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

زمزمه های نارضایتی در میان بازاریان تهران

با دستگیری یکی دیگر از بازاریان شناخته شده تهران، زمزمه هایی حاکی از ناراحتی و نگرانی در میان اهالی بازار شنیده می شود. جواد لاری یکی از بازاریان سرشناس بازار تهران روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه بازداشت شد اما خبر دستگیری وی چند روز بعد منتشر شد.


 ده روز پیش از دستگیری جواد لاری، یکی دیگر از چهره های سرشناس بازار تهران با نام محسن دکمه چی نیز بازداشت شده بود. گفته می شود که این بازداشت ها توسط ماموران وزارت اطلاعات انجام شده است. هر دوی این افراد در محل کسب خود در بازار دستگیر شدند.

 در هر دو مورد دستگیری، ماموران بازداشت شدگان را به خانه شان برده و ضمن بازرسی از محیط خانه و خانواده نیز فیلم برداری کرده اند. همچنین وسایلی نظیر مدارک شناسائی، دسته چکها، آلبوم عکس خانوادگی، دفترچه تلفن، دست نوشته ها، کامپیوتر، کتاب و سی دی های آنان ضبط شده است.

از اتهام هیچ یک از این دو نفر اطلاع در دست نیست اما گفته می شود که آن ها در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می شوند. نکته جالب دیگر درمورد این بازاری ها آن است که هر دو حدود ۵۰ سال دارند و هر دو نیز از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ به شمار می روند. محسن دکمه چی به مدت ۷ سال و جواد لاری ۴ سال را پیش از این در زندان گذرانده بوده اند. گفته می شود که اتهام آنها در آن زمان طرفداری از سازمان مجاهدین خلق بوده است.

 آقای دکمه چی آذری است و آقای لاری اصالتا اهل استان فارس است. بنابر اطلاعات تایید نشده، هر دو این بازاریان به خانواده های زندانی سیاسی که سرپرست آنها دستگیر شده‌ اند، کمک مالی می کرده اند. در همین حال مرتضی یکی از تجار سرشناس بازار زرگرهای تهران در گفت و گو با خبرنگار جرس گفت: تمام بازار در مورد دستگیری های اخیر نگران است و موضوع صحبت بازاری ها حول این محور می چرخد. مرتضی افزود: تعداد زیادی از بازاریان به خصوص در بازار زرگرها از حامیان جنبش سبز به شمار می آیند و به شدت از وقایع و اتفاقات اخیر عصبانی هستند.

او همچنین تاکید کرد: درست است که بخشی از بازار روابط خود را با چهره های سنتی سیاسی حفظ کرده اما این به هیچ عنوان به معنای طرفداری از احمدی نژاد و سرکوب های اخیر نیست. این طلافروش بازار تهران در خاتمه افزود: بازاریان تهران هیچ دلیلی نداشتند که در انتخابات به احمدی نژاد رای بدهند و فراموش نکنید که خیلی از روحانیون مرتبط با بازاریان نیز از وقایع و جنایت های پس از انتخابات گله مند هستند. گفتنی است در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه، طی فراخوانی برخی از مردم برای جلب حمایت بازاریان از جنبش سبز و به بهانه خرید به بازار رفتند
منبع خبر : خبرگزاری هرانا



0 نظر ثبت شده:

ارسال یک نظر

ارسال به بالاترین Balatarin ارسال به دنباله Donbaleh ارسال به فیس بوک

سایر اخبار را در اینجا بخوانید