Ahmadinejad is not Iran's President - احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیست - Ahmadinejad n'est pas le Président de l'Iran - Ahmadinejad is niet de president van Iran - Ahmadinedschad ist nicht der iranische Präsident - Ahmadinejad non è il Presidente dell'Iran - Ахмадинежад не президент Ирана - وأحمدي نجاد ليس الرئيس الايراني - 内贾德不是伊朗总统 - अहमदीनेजाद ने ईरान के राष्ट्रपति नहीं है - אחמדינג 'אד הוא לא נשיא איראן - Ahmadinejad bukan Presiden Iran - アハマディネジャドイラン大統領されていません - Ahmadinejad ไม่อิหร่านของประธานาธิบดี - Ахмадінежад не президент Ірану - 아마 디 네 자드이란 대통령이되지 않습니다 - Ahmedinejad İran Cumhurbaşkanı değildir - Ahmadinejad is nie Iran se president - Ахмадинеджад не е Иранският президент - Ahmadinejad ay hindi Iran's Pangulo - Ahmedinedžad nije Iran's President - Ahmadinejad ei ole Iranin presidentin - Ahmadineyad non é o presidente do Irán
انجمن اسلامی دانشجویان علوم وفنون بابل نسبت به احضار گسترده دانشجویان در هفته های اخیر و صدور احکام زندان برای دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل اعتراض کرد.

  انجمن اسلامی دانشجویان علوم وفنون بابل در بیانیه ای با اشاره به دلایل صدور احکام زندان برای دانشجویان بابل، به ایرادات موجود در روند محاکمه دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اشاره کرده است. متن بیانیه این انجمن به شرح زیر است:

به نام یگانه خالق آزادی و دموکراسی

جنبش دانشجویی ایران متشکل از گرایشهای مختلف درتمامی دوران حیات خود از بدو تولد تا به امروز هزینه های سنگینی در جهت مبارزه با استبداد پرداخته است ازجمله در آذر 32 با شهادت 3 آذر اهورایی و در جریان انقلاب فرهنگی سال 58 با حذف شدن دانشجویان و اساتید منتقد و دگراندیش و همچنین در تیر 78 با حمله اراذل انصار حزب الله به نام حفظ دین با سلاح سرد به خوابگاههای دانشجویی  و به خاک و خون کشیدن دانشجویان.

اما شاید به جرات می توان از دوران زمامداری دولت منادی عدالت محمود احمدی نژاد به عنوان سیاه ترین دوران سرکوب دانشجویان منتقد در نیم قرن اخیر نام برد که در طی آن بارها و بارها دانشجویان  به بهانه های مختلف به کمیته های انضباطی و اداره ی اطلاعات و دادگستری های قوه قضاییه قصاب صفت احضار شده و بسیاری از این افراد ستاره دار و از تحصیل محروم گشتند و در پاره ای از موارد جهت ایجاد رعب و وحشت بیشتر به خانه ی دوم دانشجویان منتقد یعنی زندان منتقل گشتند. البته به همه ی این موارد اضافه کنید محدودیت فعالیت تشکل های دانشجویی مستقل، پلمپ دفاتر انجمن اسلامی های وابسته به طیف علامه دفتر تحکیم وحدت، محدودیت انتشار نشریه های دانشجویی و مسایلی از این دست.

در سال 88 و بعد از کودتای ننگین 22 خرداد شاهد اعتراضات گسترده مردمی به دولت برآمده از کودتا بودیم که جنبش دانشجویی نیز در این اعتراضات مسالمت آمیز حضور  گسترده ای داشت و به سبب همین حضور پر رنگ هزینه سنگینی نیز پرداخت. احضار فله ای فعالین دانشجویی به کمیته های انضباطی و اداره اطلاعات و بازداشت های گسترده و فشار برای اعترافات ساختگی تحت شکنجه در تهران و شهرستانهای بزرگ و کوچک کشور. ازجمله این موارد که به طور نمونه می توان به احضار بیش از 50 تن از دانشجویان دانشگاه مازندران و بازداشت بیش از 10 تن از این دانشجویان در روزهای آغازین بعد از انتخابات و همجنین دستگیری واحضار فعالین دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل و احضار چند تن از فعالین دانشجویی دانشگاه علوم وفنون بابل اشاره کرد.

دراین میان دوستان عزیز و فعالمان در عرصه مبارزه با استبداد در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به دو دلیل ذیل هدف اول پروژه انتقام گیری نهادهای امنیتی قرار گرفتند:

1- فعالین دانشجویی این دانشگاه در طی چند سال اخیر همواره  یکی از پیشگامان در عرصه مخالفت با دولت ناکار آمد نهم  بوده و بارها اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز و نقد حاکمیت اقتدار گرا نمودند برگزاری مراسم روز دانشجو در دو سال اخیر و در زیر فشارها و تهدیدهای گسترده نیروهای امنیتی و همچنین اعتصاب غذای فروردین ماه امسال که موجب به لغو 17 حکم کمیته انضباطی شد کینه و عقده زیادی را نسبت به این افراد درنزد نیروهای امنیتی ایجاد کرد که البته با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری اجرای پروژه انتقام گیری به بعد از 22 خرداد موکول شد.

2- دلیل دوم اجرای این پروزه ایجاد رعب و وحشت در  میان فعالین دانشجویی دانشگاههای کشور بالاخص دانشگاههای شمال کشور با توجه به نزدیکی بازگشایی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی  می باشد تا بدین گونه از هرگونه اقدام اعتراضی پیشگیری شود غافل از این که تاریخ جنبش دانشجویی همواره این مساله را نشان می دهد که بعد از اینگونه دستگیری ها به مانند پروژه نشریات جعلی دانشگاه پلی تکنیک و دستگیری گسترده بیش از صد تن از فعالین دانشجویی متعلق به طیف چپ در سال 86 نه تنها اعتراضات خاموش نشده بلکه شدت نیز یافته است.

سئوالات و ایرادات زیادی بر دادگاه یا بهتر بگوییم بیدادگاهی که بعد از حوادث اخیر برای این فعالین برگزار شد وارد است ایراداتی که هر ناظر بی طرف با کمی دقت به آن پی می برد در زیر تنها به بخشی از آن اشاره شده است:

1- تعویض قاضی دادگاه  در روز دادگاه و تنها ساعتی قبل از محاکمه

2- تفتیش عقاید متهمین به وسیله ی قاضی دادگاه

3- وارد کردن اتهام براندازی توسط قاضی دادگاه به دانشجویانی که  با حضور در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نقش بسزایی در حضور گسترده مردم و بالاخص قشر تحریمی داشتند.

4- صدور حکم  با استناد به اتهامی که در کیفرخواست متهمین ذکر نگشته و وکلا و موکلین آنها هیچ فرصتی در جهت دفاع  نسبت به این موارد  نیافته اند.

آری برگزار کنندگان این دادگاه که داعیه عدل علی (ع) آنها  گوش فلک را کرده چگونه اتهام اقدام علیه امنیت ملی را  مطرح میکنند در حالی که اصل 27 قانون اساسی این گونه اعتراضات مسالمت آمیز را مجاز شمرده است. چگونه اتهام تشویش اذهان عمومی را به دانشجویان وارد میکنند درحالی که اذهان عمومی در مناظره های انتخاباتی و توسط رئیس دولت کریمه به تشویش کشیده شده بود. چگونه انتظار دارند دانشجویان با شبکه های فارسی زبان خارج از کشور مصاحبه نکنند در حالی که رسانه ملی به ابزار اتهام پراکنی از منتقدین و نشر اخبار یکجانبه تبدیل شده ومطبوعات در زیر تیغ سانسور شدید نهادهای امنیتی قرار دارند؟

چگونه قاضی پرونده از دانشجویان میخواهد که باور کنند که نیروی انتظامی از آنها در برابر انصار حزب الله دفاع می کنند در حالی که  10 سال قبل و در حضور این نیروها به دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران حمله شده و تنها فرد محاکمه شده سربازی بوده که به جرم  سرقت ریش تراش دستگیر شده است و احتمال قریب به یقین همتایان این اراذل  و اوباش در سال88  نیز به مانند دوستان خود در سال 78 نه تنها محاکمه نمی شوند بلکه پاداش خوش خدمتی خود را نیز دریافت خواهند کرد.

در پایان انجمن اسلامی دانشگاه علوم و فنون مازندران ضمن محکوم کردن احکام صادره در کمیته های انضباطی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دانشگاه مازندران و بیدادگاه بابل خواهان لغو تمامی این احکام و همچنین رفع پلمپ دفاتر انجمن اسلامی این دو سنگر آزادی و محاکمه عوامل ضرب و شتم و توهین به دانشجویان در دادگاههای صالحه و علنی می باشد.

به امید ایرانی آزاد و آباد
انجمن اسلامی دانشجویان علوم وفنون مازندران

منبع خبر : خبرنامه امیرکبیر



0 نظر ثبت شده:

ارسال یک نظر

ارسال به بالاترین Balatarin ارسال به دنباله Donbaleh ارسال به فیس بوک

سایر اخبار را در اینجا بخوانید